Overslaan en naar de inhoud gaan
Mobile menu expand icon Menu Sluiten
Home Home
Log in
Log in
  • Dashboard
  • Inloggen
  • Terug naar Pidpa.be
  • Hoe registeren en aanmelden
  • Meterstand doorgeven
  • Facturen en saldo
  • Contract opstarten
  • Contract stopzetten
  • Voorschotbedrag aanpassen
  • Beheer afspraken
  • Voorbereidende werken terugmelden (nieuwe aansluiting)
  • Meldingen of klachten indienen
  • Overname formulier aanvragen
  • Overname formulier verzenden
  • Dashboard
  • Nog vragen?
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Stap 1 Je gegevens
  • Stap 2 Melding of klacht
  • Stap 3 Kies een categorie
  • Stap 4 Omschrijf klacht/melding
  • Stap 5 Bevestiging

Voor dringende problemen contacteer ons op 0800 90 300.

Ben je al klant bij Pidpa?
Ben je een klant, dan zal je eerst moeten inloggen.
Je gegevens
Alle velden gemarkeerd met * zijn verplicht.

Veelgestelde vragen

Waar vind ik het klachtenreglement?

Waar vind ik het klachtenreglement?

Het regelement vind je terug op onze website op volgende link : https://www.pidpa.be/over-pidpa/wettelijke-informatie/overige-reglementen

Wat moet ik doen als ik niet akkoord ben met de aangeboden oplossing?

Wat moet ik doen als ik niet akkoord ben met de aangeboden oplossing?

  • Ben je van mening dat ons antwoord op je klacht in strijd is met het Algemeen Waterverkoopreglement? Neem dan contact op met de bevoegde toezichthouder. De aanvraag voor een behandeling van je klacht in tweede lijn moet schriftelijk gebeuren. Documenteer je klacht met de nodige bewijsstukken.

    Drinkwater Afvalwater
    Vlaamse Milieumaatschappij Vlaamse Milieumaatschappij
    Operationeel Waterbeheer Afdeling Ecologisch Toezicht
    Koning Albert II-laan 20 bus 16 Alfons Van de Maelestraat 96
    1000 Brussel 9320 Erembodegem
    toezichtdrinkwater@vmm.be toezichtsanering@vmm.be

     

    Als je geen gehoor vindt bij Pidpa of ontevreden bent over de voorgestelde oplossing, kan je eveneens contact opnemen met de Vlaamse Ombudsdienst. De contactgegevens zijn:

    Vlaamse Ombudsdienst
    Leuvenseweg 86
    1000 Brussel
    klachten@vlaamseombudsdienst.be
    Elke werkdag van 9 tot 19 uur via het gratis nummer 1700
    Online klachtenformulier

Wat doet Pidpa met je probleem of klacht?

Wat doet Pidpa met je probleem of klacht?

  • Je ontvangt een antwoord:

    • binnen 15 werkdagen in geval van een klacht omtrent de 'kwaliteit van het drinkwater'
    • binnen 15 werkdagen in geval van een probleem / klacht omtrent de 'riolering'
    • binnen 10 werkdagen voor alle andere problemen en klachten

 Duurt de verwerking van je probleem of klacht langer dan deze termijnen, dan informeren wij je over de termijn waarin we het dossier zullen afhandelen.